Amir Construction Group

گروه ساختمانی امیر

اطلاعات تماس

پرمصرفترین مصالحی که در یک سازه به کار می رود

کیفیت و روند اجرای یک پروژه ساختمانی به نوع مصالحی که انتخاب می شود بستگی دارد.

انواع مصالح ساختمانی پرمصرف در ساخت و ساز:

از مصالح پی تا موادی که برای تقویت

دیوار استفاده میشود، 5 مصالح اصلی که میتوان در پروژهها به کار برد را به همراه مزایای آنها بررسی خواهیم کرد. یک مهندس و

یا پیمانکار با تجربه میداند که انتخاب بهترین مصالح ساختمانی مناسب به معنای افزایش عمر سازه و مقاومت آن است.

1- چوب

چوب در ساخت و ساز و معماری تاریخ غنی و سرزندهای دارد. هزاران سال است که این مصالح ساختمانی در ساخت سازها به کار گرفته میشود. مصالح چوبی ماده طبیعی و مقرون به صرفهای میباشند که از استحکام کافی برخوردار نیستند اما از انعطاف پذیری کافی برخودارند. دلیلی که باعث گزینش چوب میشود، همسان بودن با محیط زیست و جذابیت آن از جنبه زیبایی میباشد. این ماده میتواند در ساختمانهای مسکونی و تجاری استفاده شود و یا در ترکیب با مصالح دیگر مورد استفاده قرار گیرد. چوب با فلز، آلومینیوم، مرمر و یا هر ماده دیگر ترکیب مناسبی تشکیل میدهد. لازم به ذکر است چوب هر چند که از لحاظ زیبایی گزینه مناسبی میباشد اما نباید در المانهای تقویتی و سازهای نظیر تیر و ستون به ویژه در مناطق زلزله خیز استفاده گردد.

2- فولاد

تا به امروز فولاد یکی از متداول ترین مصالح در ساخت و ساز است؛ از اسکلت ساختمان تا تجهیزات مورد نیاز در آشپزخانه کاربرد فولاد ساختمانی به خوبی به چشم میخورد. انعطاف پذیری، دوام و مقاومت خوب از جمله مزایای فولاد است. در مناطقی که بادهای شدید و یا زلزله قابل تجربه هستند استفاده از فولاد به عنوان مصالح ساختمانی بسیار پرکاربرد خواهد بود. فولاد، مقاوم در برابر دمای زیاد و حرارت نیست و در صورتی که در این شرایط قرار بگیرد، مقاومت خود را از دست داده و ممکن است بشکند و یا فرو بریزد. این ضعف فولاد با به کارگیری روشهای نوین امروزی مثل استفاده از مواد ضد حریق بر روی فولاد، قابل جبران است.

3- بتن

بتن و یا همان طور که در دنیای ساخت و ساز شناخته شده است، بتن مسلح به میلگرد فولادی، به طور معمول در ساختار بنا و زیربنای سازه استفاده میشود. ساخت بتن اینگونه است از ترکیب آب، سیمان و سنگدانه به وجود میآید و بعد از ریخته شدن در محل مورد نظر پس از چند مدت سخت شده و به اصطلاح عمل آوری میشود. انواع بتن نظیر بتن سبک، بتن زودگیر، بتن الیافی و دیگر انواع آن که براساس نیاز پروژه، گزینه ایدهآل انتخاب میشود.

4- شیشه

برای فردی که در ساخت و ساز بیتجربه میباشد، ممکن است تصور کند که کاربرد شیشه در ساختمان فقط برای پنجره است. اصلی ترین کاربرد شیشه در پروژههای عمرانی ساخت پنجره است اما از این ماده ساختمانی میتوان به جای دیوار و در کف سازی استفاده کرد؛ اجرای این مصالح در اجزای ساختمان نیاز به تخصص و مهارت دارد. شیشه نیز در انواع و اشکال مختلف تولید و به بازار ارائه میشود.

5- سنگ

سنگ انتخابی متداول برای کف و دیوار جهت زیباسازی در لایه نهایی است. سنگ بافتی صاف، یکپارچه و مقاوم دارد. از نمونه سنگهایی که در سازه به کار برده میشود میتوان به مرمر، گرانیت و ماسه سنگ اشاره کرد. بسته به کاربرد سنگ، قیمت آن تعیین میشود ولی در کل یک ماده ساختمانی گران قیمت است. برای افزایش مقاومت و قابلیت انعطاف پذیری اجزای ساختمان، مصالح ساختمانی را در ترکیب با هم استفاده میکنند. گاها برای رفع ضعف یکی از مصالح ساختمانی از مصالح دیگری در کنار آن استفاده میشود.

گروه ساختمانی امیر، یک گروه تلاشگر و قوی با ارائه بهترین مهندسین، مصالح ساختمانی و متریال فوق العاده در حیطه ساخت و

ساز است که برای اولین بار در سال 1385 شروع به کار کرد. این گروه در طول فعالیت بیش از یک دهه ای خود توانسته که از فراز

و نشیب های فراوانی عبور نماید. گروه ساختمانی امیر با گذشت زمان، توانست اعتماد بسیاری از مالکان بزرگ و کوچک موجود در

کشور را کسب نماید. همه افتخار گروه ساختمانی امیر سابقه درخشان، تجربه بالا و کافی، داشتن گروهی خبره و کارآمد می باشد تا

بتوانیم در کمترین زمان بهترین و باکیفیت ترین ساختمان را به شما عزیزان تحویل دهیم. این را هم خدمتتون عرض کنیم که گروه

ساختمانی امیر اهداف بزرگی را برای آینده خود در نظر گرفته است و هر روزه در حال بهبود کیفیت خدمات خود و تیمش است.

برای اینکه بتوانید با کارها و امکانات گروه ساختمانی امیر بیشتر آشنا شوید هم اکنون با ما تماس بگیرید. شماره تماس:….

گروه ساختمانی امیر

گروه ساختمانی امیر در سال 1385 ایجاد گردید، انگیزه ایجاد این گروه ساخت بنا وفق استانداردهای روز و ایجاد شغل برای خانواده و دیگران بوده است که این امر با تعداد اندک شروع گردید و در حال حاضر صدها نفر مشغول به کار می باشند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.